Rekonstrukcja » Nasze pojazdy

Polski Fiat 508/518 zwiad. - W BUDOWIE

Samochód Polski Fiat 508/518 w wersji dla patroli zwiadu artylerii przeciwlotniczej. Budowa trwa!

więcej
Ciągnik PZinż 343

Ciągnik artyleryjski PZinż 343 powstał pod koniec lat 30-tych, głównie z myślą o ciągu armat przeciwlotniczych 40 mm wz. 36, jako mniejszy brat ciągnika PZinż 342.

więcej
40 mm armata przeciwlotnicza wz.1936

W Polsce znajduje się obecnie jedna armata 40 mm Bofors wz.36 przedwojennej polskiej produkcji. Jest ona własnością firmy Handmet Military z Gostynia, z którą ściśle współpracuje nasze Stowarzyszenie. Dzięki uprzejmości Pana Sławomira Handke, w oparciu o tą zabytkową armatę budujemy działon artylerii przeciwlotniczej i dla której zapewniamy wyszkoloną obsługę.

więcej
Motocykl Motobecane B2A - 1936

Motocykl Motobecane B2A to motocykl cywilny wyprodukowany we Francji od 1934 r. Motocykl o pojemności 175 cm3 kosztował 1990 franków, czyli 700 zł przedwojennych złotych polskich. Sama firma Motobecane nie miała przedstawicielstwa stałego w II Rzeczypospolitej, jednak ówczesna prasa informowała o możliwości zakupów drogą pocztową. Motocykle Motobecane różnych typów były w posiadaniu osób cywilnych w 1939 r. w Polsce i podlegały mobilizacji.

więcej
Taczanka radio N2/T wz.1937

Użytkowana w latach 30-tych radiostacja N2  była ruchomą stacją nadawczo-odbiorczą, dostosowaną do pracy w warunkach polowych i kooperacji z analogicznymi radiostacjami typu N wykorzystywanymi przez Wojsko Polskie. Do jej przewożenia, w zależności od rodzaju jednostki służyły odpowiednio biedki, taczanki lub samochody Fiat 508/518 o specjalnych nadwoziach. W szwadronie łączności numer 7 należącym do Wielkopolskiej BK radiostacja N2 transportowana była m.in. na taczance oznaczonej jako N2/T. Ten specjalistyczny wóz radiowy umożliwiał zarówno nadawanie jak i odbiór sygnałów w trakcie marszu. Konstrukcja pojazdu umożliwiała też demontaż radiostacji i jej przenoszenie z równoczesnym prowadzeniem nasłuchu.

więcej