Znaki państwowe na samolotach wojskowych i cywilnych 1928
Znaki państwowe na samolotach wojskowych i cywilnych to graficzny symbol przynależności państwowej statku powietrznego. Pierwszym krajem, który wprowadził oznaczenia przynależności na samolotach była Francja. Poniższa tabela pochodzi z Vade-mecum Aeronautyki Wojskowej z 1928 r. i stanowi zestawienie oznaczeń stosowanych na samolotach w 1928 r.
Kraj | Znak na skrzydłach | Znak na sterze | Znak zasadniczy cywilny |
Belgia | O - B | ||
Czecho-słowacja | L- B | ||
Dania | J - D | ||
Estonia | E - A | ||
Finlandia | K - S | ||
Francja | F | ||
Grecja |
S-G |
||
Hiszpania |
M A/M |
||
Holandia |
H-N |
||
Włochy |
I |
||
Japonia |
J |
||
Jugosławia |
X-S |
||
Litwa |
Z-L |
||
Łotwa |
B-L |
||
Norwegia |
C-P |
||
Polska |
P-P |
||
Portugalia |
C-P |
||
Rumunia |
C-R |
||
Stany Zjednoczone Ameryki |
N |
||
Szwajcaria |
C-H |
||
Szwecja |
S |
||
Turcja | |||
Wielka Brytania |
G |
||
Z.S.S.R. |
R-R |
||
|
|||
Węgry** |
H-M |
||
Niemcy*** |
D |
||
** Nie posiadały w 1928 lotnictwa wojskowego *** Znaki z 1918 roku. W roku 1928 nie posiadają lotnictwa wojskowego
|